Trening EMS czyli elektryczna stymulacja mięśni.

09Paź, 2020

Trening EMS czyli elektryczna stymulacja mięśni jest powszechną techniką fizykoterapeutyczną, która ma na celu łagodzenie różnorodnych objawów nerwowo-mięśniowych oraz zwiększenie siły i masy mięśni. Dodatkowo jest innowacyjną metodą treningową, która wykorzystuje elektryczne impulsy do wywołania mimowolnego skurczu mięśni.

Wśród zalet tego treningu można wyróżnić przede wszystkim krótki czas trwania oraz szybsze efekty treningowe. Trening EMS powoduje przyrost masy mięśniowej przy jednoczesnej redukcji tłuszczu i cellulitu. Kolejną zaletą jest prostota, ponieważ w trakcie treningu wykonuje się najczęściej podstawowe ćwiczenia fizyczne. Można go wykonywać bez względu na poziom aktywności fizycznej, płeć czy wiek.

Do głównych efektów elektrostymulacji EMS można zaliczyć:

  • poprawę wydolności fizycznej,
  • zwiększoną wytrzymałość mięśniową,
  • redukcję tkanki tłuszczowej,
  • ujędrnienie skóry,
  • redukcję cellulitu,
  • zmniejszenie bólu stawów

Trening EMS praktycznie nie obciąża stawów ani mięśni szkieletowych, dlatego będzie odpowiednim wyborem dla osób o ograniczonej możliwości wykonywania ćwiczeń z powodu kontuzji, ale także osób starszych. W jednych z badań wyniku elektrostymulacji zaobserwowano regenerację włókien mięśniowych, poprawę siły mięśni szkieletowych oraz mobilność osób starszych (Di Filippo, Mancinelli et al. 2017). Elektrostymulacja mięśni to także dobre rozwiązanie dla osób z problemami kręgosłupa. Dzięki elektrodom znajdującym się m.in. wzdłuż kręgosłupa można wzmocnić mięśnie pleców i łagodzić dolegliwości tej części ciała. Należy jednak pamiętać, że trening EMS nie powinien być podstawową formą aktywności fizycznej, a co najwyżej jej uzupełnieniem.

Podsumowując odpowiednio dobrana seria zabiegów elektrostymulacji mięśni szkieletowych może wpłynąć na zwiększenie masy mięśniowej, siły mięśni, szybkości, wytrzymałość i skoczności jak i na zmianę struktury włókien mięśniowych. Zalety treningu EMS wynikają również z systematyczności, dlatego warto ćwiczyć regularnie.

Chyba więcej korzyści płynących z treningu EMS nie trzeba wymieniać. Teraz wystarczy zrobić pierwszy krok, który zmotywuje Cię do skorzystania z DARMOWEGO treningu EMS. Mamy nadzieję, że zobaczymy się na sali treningowej. J

 

ŹRÓDŁA:

Chęcińska-Maciejewska Z,Korek E. 2017.Wpływ elektrycznej stymulacji mięśni (EMS) na masę i skład ciała

Kowza-Dzwonkowska M. 2018. Elektrostymulacja mięśni szkieletowych jako element wspomagający trening sportowy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *